Wednesday, June 29, 2011

BERUBAHLAH utk PERUBAHAN!!


Salam perkongsian untuk semua. Semoga sihat sejahtera dan berbahagia di dalam lindunganNYA.
- Percaya atau tidak, kebolehan kita untuk mengatasi segala halangan dalam hidup untuk mencapai kejayaan, banyak dipengaruhi oleh keyakinan diri kita. Ini bermakna semakin kita yakin terhadap diri kita serta masa hadapan kita, maka lebih terbukalah kejayaan untuk kita. Kejayaan datang kepada mereka yang dapat mengendalikan kehidupan dengan yakin dan cemerlang.
- Kita tak akan dapat mengecapi kejayaan jika kita kekal dengan sikap sekarang ini. Kita kena berubah kepada sikap yang lebih baik supaya kita dapat mencapai tahap pencapaian yang lebih baik.Sikap yang baik, mendorong kita mengambil tindakan yang baik, hasilnya kita beroleh pencapaian yang baik-baik.
- Mulai hari ini, ubahlah diri kita. Perbaiki sikap, cara bercakap, cara bergaul, cara kita memandang orang lain dan ubah persepi kita terhadap kehidupan. Hidup ini tidak kejam sebenarnya, tapi kita yang kejam pada diri sendiri sebab kita tidak mengubah sikap dan tindakan kita menjadi sikap dan tindakan yang baik untuk kita mendapat hasil yang terbaik.
- Jadi apa kata kita luangkan sedikit masa untuk kita renungkan dalam diri kita. Pejamkan mata dan lihatlah pada diri masing-masing. Pohon hati apakah yang telah kita tumbuhkan dalam dunia hati kita?Bagaimanakah selama ini kita menjalani kehidupan kita? Masih belum terlambat dan terlewat untuk kita berubah..BERUBAHLAH UNTUK PERUBAHAN!!LIFE MUST GO ON...

1 comment: